• TRAININGEN:
    • De spelers zijn 15 min vóór aanvang van de training aanwezig in de kleedkamer
    • De spelers wachten in de kleedkamer tot de trainer hun komt halen om naar het trainingsveld te gaan
    • De spelers verwittigen zo spoedig mogelijk de trainer bij afwezigheid; persoonlijk de trainer opbellen, geen sms!
    • De spelers hebben gedurende het hele seizoen voor elke training zowel voetbalschoenen als loopschoenen bij.
    • Er wordt zoveel mogelijk getraind met vaste noppen. (blessures-groei-terreinen).
    • Het dragen van scheenbeenbeschermers op training is verplicht.
    • De spelers doen hun schoenen buiten uit vooraleer naar de kleedkamers te wandelen. Met de voorziene borstels kunnen de schoenen proper gemaakt worden.
    • DUS NÁ DE TRAINING NIET MET VOETBALSCHOENEN DE GANG EN DE KLEEDKAMERS BETREDEN!
    • Vanaf 1 november tot 1 maart winter-voetbalkledij bij hebben en dragen: dwz lange broek.
    • De spelers voorzien alle kledij en bal van hun naam! (geen verloren spullen!)
    • Enkel het wedstrijdtruitje mag geen naam opstaan (eigendom van de club).
    • Spelers hebben slechts 20 min om hun te douchen na de training
    • Vanaf U13 zullen de spelers in een beurtrol de kleedkamers poetsen na de training.

• WEDSTRIJDEN
    • De spelers zijn stipt op het afgesproken uur aanwezig in de kleedkamer.
      • U6 – U13 = 45’ voor aanvang van de wedstrijd in de kleedkamer
      • U15 – U17 = 1uur voor aanvang van de wedstrijd in de kleedkamer
    • De spelers dragen de voorziene uitgangskledij bij wedstrijden
    • Na elke competitiewedstrijd zitten de spelers, trainer en afgevaardigde samen voor het eten van een broodje
    • Speelminuten bij competitiewedstrijden:
      • De trainer beslist over het aantal speelminuten bij de spelers. De algemene regel is dat elke speler minimaal 2 blokjes van 15/20 min speelt.
      • Spelers die uit blessure terugkomen zullen geleidelijk door de trainer ingezet worden en kunnen dus eventueel minder dan 2 blokjes spelen tijdens de eerste wedstrijden.
      • Spelers die één of meerdere trainingen misten (met uitzondering van verplichte schoolbijeenkomsten, schoolploeg, examenperiode, medisch bezoek, oproeping PJO/nationale ploeg) zullen, afhankelijk van het aantal afwezigheden, minder spelen. Het is altijd de trainer die hierover beslist!
      • Spelers die niet goed trainen (concentratie, inzet, motivatie) kunnen eventueel door de trainer niet geselecteerd worden, of minder speelminuten krijgen in het weekend.
      • Bij de ploegen met 2 keepers, spelen beide keepers een halve wedstrijd bij uitwedstrijden, en spelen ze om beurt een volledige wedstrijd bij thuiswedstrijden. Bij thuiswedstrijden warmt de keeper die moet rusten de keeper die moet spelen op.
    • Opwarming gebeurt altijd op C-veld

• ALGEMEEN
    • De spelers zijn verplicht te douchen na de trainingen/matchen en dragen altijd badslippers!
    • Voetbalschoenen (en andere kledij) moeten steeds gepoetst/proper zijn.
    • De spelers van U15 en U17 kunnen in een beurtrol regime aan bod komen voor het fluiten van een jeugdwedstrijd in de onderbouw.

• OMGANGSVORMEN met trainer/afgevaardigden
    • De spelers spreken de trainers aan met “TRAINER”.
    • Bij aankomst en vertrek geven de spelers elkaar een hand, ook aan de trainer, afgevaardigde en coördinator.